Kerndoel | Omschrijving | Vakkernen |
---|---|---|
VO Kerndoel 48: Produceren van kunst |
De leerling leert door het gebruik van elementaire vaardigheden de zeggingskracht van verschillende kunstzinnige disciplines te onderzoeken en toe te passen om eigen gevoelens uit te drukken, ervaringen vast te leggen, verbeelding vorm te geven en communicatie te bewerkstelligen.
| Produceren en presenteren
Uitvoeren & reflecteren
|
VO Kerndoel 49: Eigen kunstzinnig werk presenteren |
De leerling leert eigen kunstzinnig werk, alleen of als deelnemer in een groep, aan derden te presenteren.
| Produceren en presenteren
Uitvoeren & reflecteren
|
VO Kerndoel 50: Leren kijken en luisteren naar kunst |
De leerling leert, op grond van enige achtergrondkennis, te kijken naar beeldende kunst, te luisteren naar muziek en te kijken en luisteren naar theater-, dans- en filmvoorstellingen.
| Kijken en luisteren
Oriënteren & reflecteren
|
VO Kerndoel 51: Verslag doen van ervaringen |
De leerling leert, met behulp van visuele of auditieve middelen, verslag te doen van deelname aan kunstzinnige activiteiten (als toeschouwer en als deelnemer).
| Onderzoeken, analyseren, interpreteren en verslag doen
Oriënteren & reflecteren
|
VO Kerndoel 52: Reflecteren op kunstzinnig werk |
De leerling leert mondeling of schriftelijk te reflecteren op eigen werk en werk van anderen, waaronder kunstenaars.
| Reflecteren en evalueren
Evalueren & reflecteren
Onderzoeken, analyseren, interpreteren en verslag doen Oriënteren & reflecteren
|